Özel Güvenlik Kimlik Kartı Başvurusunda İstenen Belgeler Nelerdir?

özel güvenlik firmaları çalışanlarının kimlik kartı için istenen belgeler

Özel güvenlik hizmetlerini gerçekleştirmek maksadıyla özel güvenlik firmaları bünyesinde çalışan kişi sayısı özellikle son 15 yıl içerisinde büyük bir artış göstermiştir. Bunun temel sebebi 5188 Sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerinin Gerçekleştirilmesine Dair Kanun’un yürürlüğe girmesi ve özel güvenlik hizmetlerine dair faaliyet gösterilebilecek yer sayısında artış yaşanmasıdır. Böylece eğitim kurumu, sağlık kurumu, eğlence ve gösteri merkezi, alış veriş merkezi, site projeleri gibi birçok alanda özel güvenlik faaliyetleri gerçekleştirilmeye başlanmış ve özel güvenlik personellerine duyulan talep artmıştır. Bu durum beraberinde özel güvenlik personeli olmak isteyen kişi sayısında da artış yaşanmasını sağlamıştır.

Özel güvenlik hizmetlerini gerçekleştirmek için özel güvenlik firmaları bünyesinde çalışma şartlarının başlıcaları;

  • T.C vatandaşı olmak
  • Vücut ve akıl sağlığında herhangi bir engel bulunmamak
  • 18 veya 21 yaşını doldurmuş olmak
  • En az ilköğretim veya ortaöğretim mezunu olmak
  • Mahkumiyeti bulunmamak
  • Güvenlik soruşturması olumlu olmak

Özel güvenlik hizmetleri kapsamında ve Ro Group Özel Güvenlik Hizmetleri Anonim Şirketi gibi özel güvenlik firmalarının bünyesinde çalışacak olan güvenlik personelleri için gerekli kriterlerin detaylı olarak incelendiği “Özel Güvenlik Görevlisi Olmak İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?” adlı makalemize buradan ulaşabilirsiniz. Bu makalemizde, güvenlik görevlilerinin özel güvenlik görevlisi kimlik kartını alırken veya yenilerken izlemesi gereken yoldan, yapması gereken işlemlerden ve dikkat etmesi gereken konulardan bahsedeceğiz. Aynı zamanda başvurular için gerekli olan evrak listesinin detaylarına da makalemizde ulaşabilirsiniz.

Özel Güvenlik Görevlisi Kimlik Kartı Almak İçin Gerekli Başvurular Nereye Yapılır?

Özel güvenlik firmaları bünyesinde çalışmak isteyen kişilerin, özel güvenlik kimlik kartı almak için ikamet ettikleri ilde bulunan il emniyet müdürlüğü özel güvenlik şube müdürlüğüne başvuru yapmaları gerekmektedir. Jandarma sorumluluk bölgesi sınırları içerisinde ikamet eden kişilerin ise başvuru işlemleri için il jandarma komutanlığına müracaat etmeleri uygun görülmektedir. Jandarma komutanlığına başvurusunu gerçekleştiren kişiler gerekli işlemlerin ardından il emniyet müdürlüğü özel güvenlik şube müdürlüğüne başvuru yapabilir ve güvenlik kimlik kartlarını buradan temin edebilirler.

Özel Güvenlik Görevlisi Kimlik Kartı Başvuru Ücreti Ne Kadardır?

İl emniyet müdürlüğünce belirtildiği üzere Özel Güvenlik Kimlik Kartı Ücreti, Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı’nın Halk Bankası Opera Şubesi’ndeki TR02 0001 2009 4130 0016 0000 96 (0413-1600096) nolu hesaba; şubelerden, ATM’lerden veya online işlemler yoluyla mobil bankacılıktan yatırılabilmektedir.


Özel güvenlik görevlilerinin kimlik kartının basımı ve dağıtımı için alınan ücret bedeli, 1 Ocak 2020 tarihi itibariyle 30₺ yerine 40₺ olarak güncellenmiştir.

Özel Güvenlik Firmaları Kapsamında Çalışanlar İçin Kimlik Kartı Başvurusunda Gerekli Evraklar Nelerdir?

  1. T.C Kimlik Kartı fotokopisi
  2. Dilekçe
  3. Diploma fotokopisi (Diploma fotokopisi ya noter tasdikli olmalı ya da diploma aslı başvuranın yanında olmalıdır.)
  4. Güvenlik soruşturması (2 Adet, imzalı ve fotoğraflı olmalı, TC. kimlik numarası bulunmalı)
  5. Arşiv araştırma formu (2 Adet, imzalı ve fotoğraflı olmalı, TC. kimlik numarası bulunmalı)
  6. Özel güvenlik görevlisi ruhsat harcı yatırıldığına dair makbuz (Aslı)
  7. Sağlık raporu aslı (silahlı özel güvenlik görevlileri için "Silahlı Özel Güvenlik Görevlisi Olur" ve silahsız özel güvenlik görevlileri için "Silahsız Özel Güvenlik Görevlisi Olur" ibareli olacaktır)
  8. 2 adet arka fon rengi beyaz ve açık renk giysi ile son 6 ay içerisinde cepheden çekilmiş biyometrik fotoğraf
  9. Kimlik kartı ücreti banka dekontu

Özel Güvenlik Kimlik Kartı Yenileme İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

  1. T.C Kimlik Kartı Fotokopisi
  2. Dilekçe
  3. Diploma fotokopisi (Diploma Fotokopisi ya noter tasdikli olmalı ya da diploma aslı başvuranın yanında olmalıdır.)
  4. Güvenlik arşiv araştırma formu (1 Adet, imzalı ve fotoğraflı olmalı, TC. kimlik numarası bulunmalı)
  5. 2 adet arka fon rengi beyaz ve açık renk giysi ile son 6 ay içerisinde cepheden çekilmiş biyometrik fotoğraf
  6. Adli sicil kaydı (Kayıt örneği ya e-devlet üzerinden alınmalı ya da adliye tarafından düzenlenmiş evrak olmalıdır.)
  7. Mevcut özel güvenlik kimlik kartı fotokopisi
  8. Kimlik kartı ücreti banka dekontu

Kayıp Özel Güvenlik Kimlik Kartı Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

  1. Emniyetten alınan kayıp eşya tutanağı
  2. Özel güvenlik görevlisi kimlik kartının kaybedildiğine dair dilekçe
  3. T.C. Kimlik Kartı fotokopisi
  4. 2 adet arka fon rengi beyaz ve açık renk giysi ile son 6 ay içerisinde cepheden çekilmiş biyometrik fotoğraf
  5. Kan grubu kartı

Özel Güvenlik Görevlisi Kimlik Kartı Geçerlilik Süresi Ne Kadardır?

Özel güvenlik firmaları bünyesinde çalışan özel güvenlik görevlileri sahip oldukları kimlikleri her 5 yılda bir yenilemek ile mükelleflerdir. Kimlik yenileme işlemi, özel güvenlik kimlik kartı süresinin dolmasına son 6 ay kala başlatılmalıdır. Böylece sınava giriş, sınav sonuçlarının açıklanması ve yeni kimlik kartının tahsili için personele toplamda 6 aylık süre yeterli olmaktadır. Özel güvenlik kimlik kartı yenileme işlemini yapmayan veyahut yenilemek için geç kalan kişilerin özel güvenlik kimlik kartları iptal edilmekte ve yenileme sınavına katılıncaya değin bu kişilerin güvenlik sıfatı ellerinden alınmaktadır.